SİGARAYI BIRAKTIRAN VİDEO


Bu Filmi İzleyen Sigarayı Bırakıyor





sigara sizi bırakmadan siz sigarayı bırakın iyisimi.


SİGARANIN ZARARLARI MAĞDURLARIYLA ANLATILDI

Konya'da Türk Kanser Araştırma ve Savaş Kurumu Derneği Şubesi ile Bir Hayalim Var Derneği Şubesi tarafından düzenlenen ve sigaranın zararlanının konu edinildiği konferansta, sigara mağdurları yaşadıklarını anlattı.

Dedeman Otelde yapılan konferansta konuşan Türk Kanser ve Savaş Kurumu Derneği Konya Şube Başkanı Eyüp Çetin, kanserin en büyük düşmanının sigara ve şişmanlık olduğuna dikkat çekti. Sigaranın dumanında 4 binden fazla kanser yapan madde bulunduğunu belirten Çetin, pasif içicilerinde risk altında olduğunu söyledi.

Konferansa katılan ve sigara nedeniyle iki bacağınıda diz altından kaybettiği için protezle hayatını devam ettiren 56 yaşındaki Şefik Yıldız, 40 yıl boyunca sigara içtiğini söyledi. Yıldız," 1997'de sağ, 1999'da da sol bacağımı kaybettim. 15 defa ameliyat oldum, 21 kez anjiyo geçirdim. Vücudumda kalp çıkışından bacaklarımın kesildiği yere kadar 7 metre plastik damar var" dedi.

70 yaşındaki Sami Uçar'da çocukken sokaklarda sigara izmareti toplayarak sigara içmeye başladığını belirterek, " 10 yıl önce rahatsızlanınca sigarayı bıraktıp. Fakat daha önce günde 3 paket sigara içiyordum. Sigara benim arkadaşım gibiydi. Akciğerlerimden rahatsızlandım. Günde 16 saat oksijen tüpüne bağlı olarak tedavi oldum. Şu an biraz sağlığım düzeliyor ama yinede solunum sorunu yaşıyorum" dedi.

alıntı:DHA (Doğan Haber Ajansı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder